Afleveringen

  • Voor Middeldorp uit Heeten heeft VB Trailerbouw een Bulthuis TATA12 kipoplegger gebouwd. Deze oplegger is voorzien van een Bulthuis KBS32 besturing op de 1e en 3e as, heeft een aluminium chassis en een aluminium kipbak voorzien van afdekluiken.

  • Bulthuis Verhuur uit Groningen heeft deze Bulthuis aluminium cargofloor oplegger, van het type TAWA01, in gebruik genomen.

  • Van Happen uit Eindhoven heeft een Vogelzang containeroplegger in gebruik genomen. De oplegger is voorzien van 2 karretjes waarmee de containers vanaf de voor- en achterzijde over het chassis "gereden" kunnen worden.

  • Jan Bakker Transport uit Oldebroek heeft een Bulthuis gestuurde cargofloor oplegger in gebruik genomen. Deze oplegger, van het type TAWA08, heeft een Bulthuis KB31 kabelbesturing op de achterste as.

    De oplegger is voorzien van een snelspansysteem voor het dekkleed welke, bij het laden van een kop, ook voorzien kan worden van losse spanstrippen. Deze strippen kunnen eenvoudig in de kleedplank gehaakt worden en d.m.v. de spanratels onder de laadbak gespannen worden.

  • Jatra uit Drachten heeft onlangs een Bulthuis TATA12 kipoplegger in gebruik genomen. Deze oplegger is voorzien van een geïsoleerde stalen opbouw met aluminium afdekkleppen en klotskappen. Het aluminium chassis is voorzien van Bulthuis KBS32 besturing op de voorste en achterste as.

  • Zojuist heeft VB Trailerbouw een 3-assige Vogelzang schuifzeilen oplegger afgeleverd aan Transport Service Noord (TSN) uit Engelbert. Deze oplegger is voorzien van SAF assen waarvan de laatste is uitgevoerd als meeloopas.

    De TÜV gecertificeerde schuifzeilen opbouw is voorzien van een schuifdak en op klantwens zijborden. Om het geheel af te maken is aan de linkerkant een grote kist geplaatst.

  • Voor Krallmann uit het Duitse Heede heeft VB Trailerbouw een cargofloor combinatie gebouwd. Deze combi, bestaande uit een Bulthuis cargofloor truckopbouw en een 2-assige Bulthuis cargofloor aanhangwagen, is volledig op de wensen van de klant gebouwd.

    Om toch op loslocaties te kunnen komen waar normaal alleen de vrachtwagen kan lossen is de aanhangwagen voorzien van een Mover systeem. Hiermee is de aanhangwagen in staat om zelfstandig te rijden en lossen zonder dat hiervoor een vrachtwagen nodig is.

  • Een mooie truck verdient een mooie oplegger. Deze Bulthuis TATA23 kipoplegger heeft een aluminium chassis en is voorzien van een Bulthuis KB31 besturing op de laatste as. De kipbak is uitgevoerd met twee achterdeuren waarin vier apart te bedienen luchtbediende graanschuiven zijn aangebracht.

    Om goed bij de Amerikaanse Volvo truck aan te sluiten is de oplegger voorzien van dichte zijafscherming met geïntegreerde gereedschapskist en veel verlichting. Middels een Goldstein weegsysteem kan de belading vanuit de truck afgelezen worden.

  • De Nederlandse Aardolie Maatschappij, kortweg NAM, heeft onlangs haar tweede DAF CF 75 met vogelzang laadbak in gebruik genomen. De Hiab XS422 EP-5 autolaadkraan is door Hiab geplaats. De uitrusting omvat o.a. een stevig kopschot , verwijderbaar achterschot, gereedschapskisten met lades en twistlock’s en rongbussen in de vloer. Een sterke en fraaie achterzijde sluit het geheel af.

  • Voor Heiwo uit Wolvega heeft VB Trailerbouw een lichtgewicht aluminium Bulthuis bandlosserchassis gebouwd. Bij het ontwerp van dit chassis is vooral gelet op het terugdringen van de luchtweerstand en in combinatie met de halfronde, druppelvormige opbouw van Heiwo resulteert dit in een verbeterde luchtweerstand en daarmee een CO2 reductie en een brandstofbesparing tot wel 15%. Bij de ontwikkeling van dit concept is nauw samengewerkt met de Universiteit van Delft en Ephicas.

    Deze Heiwo AERO lichtgewicht bandlosser is vanaf nu beschikbaar voor proefritten.

  • Voor Dunnink Transport BV uit Nieuwleusen heeft VB Trailerbouw een cargofloor combinatie gebouwd. Deze combi, bestaande uit een Bulthuis cargofloor truckopbouw en Bulthuis cargofloor aanhangwagen, is volledig op de wensen van de klant gebouwd.

    Door het gebruik van lichtgewicht materialen heeft de combinatie een eigengewicht (rijklaar, compleet met meeloopschotten en dekkleden) van slechts 16.850kg.

  • Eerste gezamenlijke project met Nijwa Groep B.V: Volvo FMX voor Witzand Bouwmaterialen! De FMX is voorzien van een Vogelzang open laadbak met zijschotten. De opbouw is voorzien van een kraanbaan aan de buitenzijde, diverse rongbussen, een robuust stalen kopschot en een RVS gereedschapskist met 2 lades.

  • Voor Heitrans uit Zoutkamp heeft VB Trailerbouw, samen met Luchtenberg uit Uithuizen, een Vogelzang Double Stock oplegger gebouwd. De bouw van deze oplegger was deze maand ook al te lezen in de Truckstar en het eindresultaat is te zien op de foto.

    Deze oplegger is voorzien van onafhankelijke wielophanging wat laden tussen de wielen mogelijk maakt. Hierdoor biedt de oplegger plaats aan 53 europallets, 20 onderin en 33 bovenin. Om bovenin te kunnen laden is er een laadklep aan de achterzijde gemonteerd met zowel een binnen- als buitenlift. Speciaal hieraan is dat de buitenlift geheel tot straatniveau kan dalen.

    Verder is de oplegger voorzien van elektronische luchtvering en sensoren aan de achterzijde welke de oplegger automatisch laten remmen wanneer een object (laadplatform) te dicht wordt genaderd.

  • Een Bulthuis TATA23 kipoplegger voor Wout de Vries uit Zeewolde. De oplegger heeft een aluminium chassis en is voorzien van een Bulthuis KB31 besturing op de laatste as. De kipbak is uitgevoerd met twee achterdeuren waarin vier apart te bedienen luchtbediende graanschuiven zijn aangebracht.

  • Visser Lauwersoog heeft een nieuwe Vogelzang gestuurde koeloplegger in ontvangst genomen. De opbouw is gemaakt door Luchtenberg en is voorzien van twee zijdeuren